עופרה רוזנפלד | מינוף יכולות להשגת תוצאות

top banner1

logo-h4r

  • יש לנו את כל המשאבים להיות מי שאנחנו רוצים להיות

  • אנחנו האחראים לתוצאות שנשיג בחיינו

  • כולנו צריכים אמונה ביכולות שלנו, דרך ברורה והנחייה בגובה העיניים

  • הטיפול במילת יוביל אותך לבחירות הנכונות ולתוצאות שרצית

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

הדרכת הורים: להבין את הילד

 

התנהגות האדם יש בה תכלית והיא חותרת אל מטרה. לא תמיד אנחנו מודעים למטרה ולכן הרבה פעמים נמצא את עצמינו שואלים למה, בעצם עשיתי את זה? לכן עלינו להבין תמיד מה מניע את אותה פעולה שעשינו, לא נוכל ליצור שינוי אם לא תהיה הבנה של הגורם שהביא אותנו להתנהגותנו.

אנחנו יכולים להבין את סיבת התנהגותו של הילד אם נסתכל בתוצאות שאותן הוא משיג.

בטחונו של הילד תלוי במידת תחושת השייכות שלו לסביבה.למציאת מקום לעצמו בקבוצה. הדרך שבה ינסה להשתייך הופכת למטרה.

 פעמים רבות ילד יפתח יכולת מיוחדת כאשר הוא צריך להתגבר על מגבלה שלו ויותר תהליך של פיצוי יתר.

הגורמים המשפיעים על עולמו של הילד:

  • אוירה משפחתית : באמצעות הוריו , מערכת היחסים בניהם והשקפותיהם על החיים הילד יקלוט ערכים וינסה להתאים את עצמו לדפוסים קיימים של הוריו.אם האב הוא תקיף ושתלטני, והם ותרנית ונכנעת  למשל, עלול 'האידיאל הגברי' של הילד להתעצב בהתאם. משפחה תחרותית קובעת את אמות המידה להתנהגות ילדיה ולהפך.
  • כל הילדים למרות החינוך המשותף במשפחה אינם זהים. מבנה המשפחה ע"פ סדר של כל ילד במשפחה יוצר השפעה על מבנה האישיות.עם התפתחות המשפחה מוצא כל ילד את מקומו לפי דרכו. אח גדול שמגיע להשגים לימודיים נכבדים גונב את ההצגה לאח שני פחות מוכשר, ולעיתים כדי לקבל תשומת לב הורים שקצת דואגים לילד האמצעי שנראה מתוסכל ומחליט לא להיות טוב בלימודים כלל. לא מכין שיעורים ובועט בכל דרך בלמידה הישגית. הורים יכולים לגעור בו מכוונות טובות שיתיישר ויהיה טוב במערכת "כמו כולם".

 גם אם זה פחות טוב מאחיו הגדול שהספיק ללכת לפניו, לקרא מהר יותר ומקבל רק 100 במתמטיקה.

  • המצב שבו דואגים ומתוך כך דוחקים בילד לעשות יותר ולהיות 'כמו' גורמת לקוצר רוחם של ההורים לתוצאות זעומות של הילד ובעיקר לחוסר ההשקעה שלו להיות טוב והישגי. התשובה של הילד היא 'בכי' כן הילד מתוסכל בוכה ואז למרבה הפלא הוא שם לב שהוא גם מקבל תשומת לב רבה. אז מה שנשאר זה להמשיך ולבכות. בת זקונים חמודה שנולדת אחרי הילד האמצעי יכולה אף היא להיות המתוקה שכולם מחבקים ומתלהבים ממשחקיה יגביר את סיכוייו לחדד את המיוחדות שלו ולדרוש תשומת לב בדרך הקורבן שמחפש שיתנו לו מקום. 

התפתחות המבנה המשפחתי תלויה בפרשנות של הילד את המצב בבית ואת סיכוייו בתוך המערך הזה. ובהתאם למעמדו כפי שהוא רואה זאת הוא ינקוט עמדה. ילד יכול בהחלט לעורר פרובוקציות כדי להצדיק את השערותיו כלפי הדרך שלו לקבל את שלו, את תשומת הלב כמובן. אם לא תימצא דרך לשינוי דעותיו הוא יוכל להמשיך כך כל חייו.

הילד מרגיש כי מוטב שיכעסו עליו מאשר יתעלמו ממנו ולפעמים עדיך לו להתנהג 'רע' כדי למצוא את החשיבות שלו ולקבל תשומת לב, כי זו הדרך שמצא להתגבר על המכשולים ולבלוט יותר בשטח.

למרבה הצער אם שמגיבה כל פעם להתנהגות 'רעה' כזו של ילדה, רק מחזקת את הילד להמשיך בדרך הזו כיון שכך הוא קיבל סוף סוף יותר תשומת לב.

הסתכלות זהירה שלנו כהורים יכולה להביא להבנה של המצב, וכך נוכל אנחנו כהורים לטפל במצבים אלה ביתר יעילות.

הדרכה הורית וטיפולים פסיכותרפיים קצרים יכולים לגרום לנו להבין ולשנות את הדרך ולתת אפשרות ביטוי טובה יותר לילדינו בהתפתחותם לבוגרים חיוניים ומאושרים יותר.

ביבליוגרפיה: ילדים האתגר . דרייקורס

                                                עופרה רוזנפלד 

                                  טיפול אישי וקורסים

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים מטעם אדלר,מטפלת ב-פסיכותרפיה גופנית ו- nlp דמיון מודרך ואימון

www.milat.co.il מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.'; document.getElementById('cloak70285').innerHTML += ''+addy_text70285+''; //-->   נייד: 054-6555841