עופרה רוזנפלד | מינוף יכולות להשגת תוצאות

top banner1

logo-h4r

  • יש לנו את כל המשאבים להיות מי שאנחנו רוצים להיות

  • אנחנו האחראים לתוצאות שנשיג בחיינו

  • כולנו צריכים אמונה ביכולות שלנו, דרך ברורה והנחייה בגובה העיניים

  • הטיפול במילת יוביל אותך לבחירות הנכונות ולתוצאות שרצית

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

להעמיד את העובד במרכז – מצוינות ארגונית

בספרו "מצוינים" של מלקולם גלדוול תובע גולדוול את המונח

" 10,000 שעות הן מספר הקסם של הגדולה."


מחקר שבצעו בשנות ה 90 הפסיכולוג אריקסון באקדמיה למוסיקה

בברלין , חילקו את הכנרים ל 3 קבוצות בקבוצה א" היו

הכוכבים ( בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר ) בקבוצה שניה היו אלה

שנחשבו לטובים בלבד ובקבוצה ג" חסרי סיכויי להיות כנרים

מקצועיים והתכוונו להיות מורי מוסיקה בלבד.כ"א מחברי הקבוצות

ניגן מגיל חמש אותה כמות שנים והתאמנו אותן כמות שעות.

מגיל שמונה החלו להתגלות הבדלים ממשיים בין המנגנים התלמידים

שהיו עתידים להצטיין התחילו להתאמן יותר מכל האחרים. עד

גיל עשרים הם ניגנו כ 30 שעות לשבוע וכך בעצם צברו מגיל 5

עד 20 כ – 10000 שעות אימון לעומתם הנגנים הטובים בלבד

סה"כ 8000 שעות אצל מורי המוסיקה נצברו רק 4000 שעות.

אריקסון היגיע למסקנה שהחובבים אף פעם לא התאמנו הרבה

שעות לעומת המקצוענים שהגדילו בהתמדה את כמות השעות של

האימונים. אריקסון ועמיתיו לא מצאו כאלה שריחפו אל ההצלחה

באופן טבעי רק בזכות כישורים ועם מעט השקעה.

 

התמונה שעלתה אצל חוקרים שנדרשו כ 10000 שעות תרגול כדי להשיג רמת שליטה ברמה בינלאומית בכל תחום.איך ארגון יכול

למצב את ההשקעה בארגון ובעובדיו לאופטימליות שתניב מצוינות?

התורה של ייעוץ ארגוני קובעת שיש לבצע ניהול נכון ורציף של פתרון מחסומי תקשורת והתנהלות בארגון, כתחזוקה שוטפת של

המערכת, ממש כמו במנוע מכונית, חייבים לוודא שכל חלקי המערכת פועלים כראוי, ואין "צינורות" סתומים. "טיפול 10,000" .

 

אותם תהליכי ניהול רציף של מחלוקות תקשורת מומלצים בייעוץ ארגוני, צריכים להיות מוטמעים בתרבות הארגונית, כתהליך קבוע

המתנהל בכל שטחי הארגון. תוצר טוב של ייעוץ ארגוני הינו "ניקוי 10,000" מתמשך כזה בארגון, הן באחד על אחד, או

בפגישות קבוצתיות.

 

כיון שאת תהליך התרבות הארגונית מושך הדרג המנהלי בארגון כדי שארגון יהפוך את הפרט שהוא המשאב החשוב ביותר למועיל

אך גם כיעיל הארגון צריך להשקיע בעובד.

כיום מופנים עובדים רבים להשתלמויות, קורסים ואימונים של העצמה מקצועית כגון קורס מכירות, ניהול קונפליקטים, לחץ ושחיקה,

קורסים לניהול צוות, הדרכות במתן שירות וכדומה.

במקביל צריך המעביד להעמיד את רווחת העובד במרכז גם כאן לתת לו מצב שבו תהיה תחושה חזקה של win – win הן לעובד

והן לארגון. קרן השתלמות היא, שנועדה במקור לשמש את העובדים למימון השתלמויות כגון כנסים מקצועיים כלימודי חשבונאות

ולימודי המשך משלימים בתחום, אולם כיום משמשת על פי רוב כאפיק חסכון כללי לטווח בינוני - האפיק היחיד שלא לטווח ארוך,

שנותר פטור ממס לאחר הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל.

 

בתקופה האחרונה של חוסר וודאות כלכלית התשובה למיתון היא אימוץ "חשיבה יזמית" אשר נהוגה בחברות סטארטאפ .כלומר

מנהלים צריכים להעריך באופן מתמיד ובלתי פוסק היכן החברה נמצאת ולאן היא רוצה להגיע כמו גם לפתח גמישות פרואקטיבית

אשר מאפשרת שינויים במוצרים של החברה , פיתוח שווקים חדשים , השקעה בתהליכים ובמבנה הארגוני של החברה תוך ניצול

הזדמנויות לצמיחה.

התורה האימונית מאפשרת גם לארגון תמיכה בתהליך זה לצמיחה עסקית נכונה ופרואקטיבית תוך מתן השקעה בידע ופיתוח של

השתלמויות והדרכות העובדים במקביל לתמיכה של עתיד הפיננסי של העובד להצלחה משותפת הן של הארגון והן של הפרט

בתוכו.

הכותבת עופרה רוזנפלד מנכ"ל מילת, פסיכותרפיסטית מנחת קבוצות מטפלת ומאמנת אישית בטכניקת NLP וגם הדמיון המודרך.