עופרה רוזנפלד | מינוף יכולות להשגת תוצאות

top banner1

logo-h4r

  • יש לנו את כל המשאבים להיות מי שאנחנו רוצים להיות

  • אנחנו האחראים לתוצאות שנשיג בחיינו

  • כולנו צריכים אמונה ביכולות שלנו, דרך ברורה והנחייה בגובה העיניים

  • הטיפול במילת יוביל אותך לבחירות הנכונות ולתוצאות שרצית

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

הדרכת הורים: אמא טובה דייה

 

הביטוי אימא טובה דייה הכניס לעולמי ויניקוט ושינה באופן משמעותי את מצבה של 'האימא שחייבת להיות מושלמת' וסוחבת על גבה רגשי אשמה אין סופיים.

בלימודי באדלר פגשתי את משנתו של אדלר שדיוור אותה דרייקורס ובו הוא אומר כך:" אמא טובה אינה בהכרח הנעתרת לכל דרישות ילדיה. תינוק שהוא שמח רק כשהוא מרכז ההתעניינות, איננו תינוק שמח. שמחה אמיתית אינה תלויה בתשומת ליבם של אחרים אלא מהסתפקות בעצמו" ( דרייקורס/ ילדים האתגר)

 

 

יש לנו, לכולנו בחיינו כהורים מספיק מקרים שבהם נבחנת יכולתנו לראות מעבר לדברים, ושם לעיתים אנחנו שוכחים את העיקר  אביא דוגמא: הילד הקטן מנסה לחקור את המציאות בבית ותוך כדי חקירה הוא מנסה לשפוך משקה לכוס, הוא קטן הבקבוק כבד הכל מתהפך ונשפך. יתכן שהתלכלכה הספה שאנחנו כ"כ מוקירים והשטיח גם הוא שינה מעט מצבעו שכ"כ התאים לספה. וכמובן אנחנו אוהבים נקי, וכך היה תמיד לפני שהיגיע החוקר הקטן לעולמינו.

 מה האינסטינקט שלנו לצעוק או לא מר בקול " מה עשית" , להטיף "ככה לא עושים תראה הכל מלוכלך עכשיו... זוז הצידה שאמא תנקה"

או לקחת אוויר עמוק.. *נשימה עמוקה נכונה(הסבר בהמשך)  ונעשה את המעשה הנכון במקרה זה, כלאמר לעודד את הקטן שלנו בהכירנו באומץ לב הכרוך בניסיון שלו ותוך כדי ניגוב שולחן לאמר "נסה שוב, אתה וודאי תצליח".

אני זוכרת בגן הילדים כל הזמן את אימא שלי אומרת לי על כל צעד תיזהרי שלא תיפלי. אימי רצתה להגן שלא יכאב, אבל המאמץ המוגבר הזה להגן שגם אני חטאתי בו כאמא רק מראה לילד כמה הוא מוגבל ומגביר את פחדיו מפני סכנה.

אין ספק שלא צריך לשלוח ילד בן חמש לחצות כביד לבד אבל להתנסות במגרש המשחקים כשאנחנו צופים מרחוק יעיל ביותר לביטחון שלו, מרחיב את הסקרנות שלו לגלות דברים ומפתח אחריות נוכח ניסיונותיו להמציא את הנורה..

לילדים צריך שיהיה שטח התנסות חופשית שיוכלו לבחון את עצמם.

אפרופו נשימה עמוקה  הנה השלבים :

שלב ראשון: קחו אוויר לתוך הריאות בספירה על ארבע

שלב שני: החזיקו את האוויר בריאות בספירה עד ארבע ( לא לשחרר אוויר)

שלב שלישי: עם פה פתוח בהברה של אהה שחררו את האוויר לאט בספירה עד שש, עד שהאוויר מתרוקן מהגוף.

דמיינו מזרק  שלוקח אוויר עד מלוא הקיבולת שלו, אתם משהים תנועה ורק ביציאה דוחסים את האוויר החוצה עד שאין אוויר כלל.

חשבו מחשבה נהדרת שאת הכתם קל להסיר, יש המון תכשירים. הביטחון  והשמחה לחקור שהילד ירגיש אין לה תחליף בעתיד, ובסופו של יום תרגישו בטוח אימא טובה דייה גם אם יתפספס לכם פעם אחת תחזרו, תנשמו ואז כבר תדעו מה לעשות.    

  ביבליוגרפיה: ד"ר ר. דריקורס,(1979), ילדים האתגר, הוצאת יבנה.                   

 עופרה רוזנפלד 

טיפול אישי וקורסים

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים מטעם אדלר,מטפלת ב-פסיכותרפיה גופנית ו- nlp ואימון

מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.'; document.getElementById('cloak69280').innerHTML += ''+addy_text69280+''; //-->   נייד: 054-6555841