עופרה רוזנפלד | מינוף יכולות להשגת תוצאות

top banner1

logo-h4r

  • יש לנו את כל המשאבים להיות מי שאנחנו רוצים להיות

  • אנחנו האחראים לתוצאות שנשיג בחיינו

  • כולנו צריכים אמונה ביכולות שלנו, דרך ברורה והנחייה בגובה העיניים

  • הטיפול במילת יוביל אותך לבחירות הנכונות ולתוצאות שרצית

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

איך לגרום לילדים לכבד סדר וניקיון בבית

 הדרכת הורים

 ילדים חייבים לראות את הסדר כחלק בלתי נפרד מהחירות האישית של האדם. איך להביא את הילד

 לידי כך שיכבד את הסדר? אמא יכולה להציע את עזרתה בסידור החדש של הילד אם יש הסכמה

 מצד הילד, כאשר תסדר יחד עם הילד כדי לתת לו תמיכה ומודל היא לא תעיר לילד הערות בקשר

 ללכלוך. המטרה שהילד שיראה שאמא אינה נרגנת ומסדרת איתו באופן חיובי יוכל לראות בהמשך

 שהחיים בחדר מסודר נוחים יותר.

 

 

 סיפור מהקליניקה: אמא של דורית לא הצליחה ללמד את הילדה בת החמש להשיב את חפציה   למקום

 בהדרכה דורית ואני החלטנו לנסות רעיון יצירתי, דורית אמרה שאם יעל לא רוצה לסדר את החדר? 

 יעל ענתה "כמובן". דורית הציעה שאם כך אם אכפת ליעל שגם היא לא תסדר אחריה שום דבר ויעל

 הסכימה. הבית החל לבנות את הכאוס המיוחד  לסיטואציה. האבא היגיע בערב וכמובן שהוא מודע

 לרעיון המשיך את המשחק וזרק את העניבה על המנורה והנעליים בסלון. בערב שאל האב מה אם

 ארוחת הערב ואמא ענתה שאי אפשר כי אין מקום לצלחות בשולחן. האב שקע חזרה בקריאת העיתון.

 יעל החלה להתלונן שהיא רעבה דורית אמרה שנכון גם היא רעבה. האב והאם שקעו בעיתון ולא

 התייחסו לאירוע. בשקט רב שמעו איך יעל מזיזה דברים מהשולחן ובאה לסלון ואומרת שעכשיו יש

 מקום, הארוחה הוגשה. לאחר מכן לא מצאה יעל את הפיז'מה והמיטה שלה היתה מלאה בגדים והיא

 החלה לבכות. מה נעשה באמת שאלה דורית? "אולי נסדר קצת?" ענתה יעל.

 איך זה שהסיפור הצליח?

 אמא נשארה חביבה לילדתה למרות האירוע והאווירה נשארה טובה  

  1.  האם נמנעה מהטפות מוסר  
  •       האם ניסתה ללמד את הילדה ולא להוכיח אותה בתקיפות  

 אפשרות נוספת לטפל באי סדר זה להחזיק בבית ארגז / קופסה גדולה והיום יש גם ארגזים יפים 

 מקש ועץ כדי להכניס לקופא כל דבר שנשאר בחוץ. מציאת החפץ מתוך הארגז יכולה להיות מייגעת.

 במקרה שחדר הילדים הפך להיות מקום מאד בלתי נעים בשל הבלגאן בחדר האם יכולה לסרב

 להיכנס לחדר. כביסה נקייה תישאר מחוץ לחדר.

 ברוב המקרים התוצאה ההגיונית של אי סדר תעשה את שלה. אם עדין יש מלחמה והילד לא מסדר

 יתכן שהיחסים בין ההורים והילדים נפגעו וצריך לתקנם.

 אם הילד לא רוצה להישמע ולכבד למשל את זכותו של ההורה על חפציו, לצורך העניין ספרים או

 מחשב שלו שלא מעוניין שיגעו בו. הוא צריך לעמוד על דעתו ולציין עובדה של בקשה שקטה, כל פעם

 שהילד מנסה לגעת בחפציו שהוא יאפשר או לצאת בעצמו או שהוא בעצמו יוציא אותו מהחדר. כך

 ההורה מכבד את זכות הילד להחליט. ודורש כבוד מהילד לזכויות שלו עצמו.

 כך יתבטא הדבר גם במקרה שלהורים יש אורחים בערב והילדים מסרבים לישון וכל הזמו מפריעים

 בחדר האורחים. תמיד הרעיון לתת לילד לבחור או שתלך לישון באופן נעים כיון שגם אנחנו ההורים

 זכאים לזמן שלנו עם חברים או שפעם הבאה כשיבואו אורחים תישנו אצל סבתא.

 אפשרות הבחירה מאפשרת יחס של כבוד לשני הצדדים והבנה של מה נעים ונכון יותר.

 

 ביבליוגרפיה: ד"ר רודולף דרייקורס, (1979),ילדים האתגר, הוצאת יבנה

 

                                                עופרה רוזנפלד MA 

   טיפול אישי וקורסים

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים -אדלר,

מטפלת ב-פסיכותרפיה גופנית ו- nlp דמיון מודרך ואימון

מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.'; document.getElementById('cloak18400').innerHTML += ''+addy_text18400+'<\/a>'; //-->  

מוזמנים להתקשר ליעוץ ופרטים

 נייד: 054-6555841