מילת מעבר למילים' קמה לאחר צאת ספרי "אבירי המ.ל.ך" (אבירי מוח לא כוח) בעל תו תוכן 'של מכון אדלר.
אבירי המ.ל.ך זהו ספר ילדים והדרכת הורים ובו סיפור , תיאוריה להורים והמחשות של כלים טיפוליים לילדים בהתאמה לגיל.
בספר יש שימוש בסיפור ובתיאוריה של כלי טיפול מבוססי מחקר ובעלי הצלחה בשטח מתחומי הטיפול
פסיכותרפיה והדרכת הורים מהעולם האדלריאני ופסיכותרפיה גופנית, NLP
הסיפור:
יובל, ילד בכיתה א', מתמודד עם קשיים ביצירת קשר עם חבריו לכיתה. במהלך מסעו לרכישת חברים הוא חווה
תסכול ואכזבה אך, לומד לבנות, בתיווכם של בני משפחתו, את הגשר לקשר עם הסובבים אותו
הפתרונות היצירתיים שיובל מוצא מאפשרים לו להרגיש טוב עם עצמו, ולבחור להיות חשוב ומועיל בקבוצת בני
גילו.
תיאור כלים הטיפוליים
נשימה מודעת למטרת הרגעה - מתוך תחום הפסיכותרפיה הגופנית
התכנסות והתרחבות - מתוך תחום הפסיכותרפיה הגופנית
עידוד, שיתוף, התייעצות – מתוך תחום הפסיכותרפיה של אדלר
NLP ראיית התמונה השלמה – הוספת זוויות ראייה בדמיון מודרך.
מטאפורה ודימויים - מתוך תחום הפסיכותרפיה של אדלר
שפה ככלי טיפולי - מתוך תחום הפסיכותרפיה של אדלר
NLP - שילוב מערכת החישה
משחק ככלי תקשורת - קלפים השלכתיים, משחקי קופסא ועוד
הבנת עולם הערכים והמשגתן בהוויה של הילד
מפגש התיאטרון:
לאחר הוצאת הספר המאיירת והבובנאית סיגל משל ואנוכי יצרנו את מפגש התיאטרון
המפגש משלב המחשה של הבובה עם תיאוריה וכלים- 'הרצגה
קהלי יעד:
המפגש מותאם לצוותי חינוך וטיפול בגנים ובבתי הספר, וכן למוסדות אימון ולצוותי ניהול
יישום:
מפגש בודד של שעה וחצי
תוכנית מלאה של 3 , 6, 12 מפגשים
ליווי תהליך של הכלים בכתות למורים ולילדים
מנחים:
עופרה רוזנפלד - אמא לשלושה פסיכותרפיסטית, תואר שני בחינוך מנחת הורים – אדלר, מרצה מוסמכת של משרד החינוך, מטפלת רגשית מחברת הספר אבירי המ.ל.ך
אורית לוי - אמא לשלושה, אשת חינוך בעלת ותק של 30 שנה בתפקידי ניהול בבית ספר על יסודי.
תכני התוכנית המורחבת
עבודה על שינוי מעכבי התנהגות בריאה: אמונות, חרדות, בטחון עצמי, סובלנות, מיומנויות בתקשורת בינאישית.
היכרות עם כלי טיפול וחינוך אינטראקטיביים מעולם הפסיכותרפיה האדלריאנית והפסיכותרפיה הגופנית, ,NLP דמיון מודרך, טיפול באומנות, פסיכודרמה, ביבליותרפיה ומשחק.
היכרות עם מודל התקשורת, מודל המצוינות, מבנה החוויה, מעגל החשיבה, מודלינג. הכוונה החיובית.
הכרות עם הכלי הסמוי בתקשורת – השפה השלישית דמיון. הגשר לקשר' בין דימוי לבניית חוזקות להשגת מטרה.
הבנה ושינוי בעיות במרחב המחשבתי' אמונה, המטרה הרחבת תנאי צר החוסם אותנו בסגנון חיים. טכניקת טיפול באימון לביצוע משימה, העידוד האדלריאנית ומציאת חוזקות. .
בעיות במרחב הרגשי - טיפול בחרדות. שינוי רגשות, טיפול בטראומה.
עבודה עם דימויים לבעיות - טיפול באומנות, הפרסונה - הצגת הכלי לדיון והערכה בשילוב הטיפול ההוליסטי.
שינוי רגשי דרך - יצירת עוגנים. בניית אסטרטגיות לשינוי רגשי - יצירת מוטיבציה והנעה.
יצירת שינוי באקלים חברתי - ערכים, עבודה עם קלפים, מסגור מחדש של בעיות - יצירת שינוי.
המסגרת הבריאה: הקשבה אמפטיה שיקוף - לחשוב יחסים. שימוש במשחק במרחב הטיפולי ועידוד היצירתיות.
אימפקט כלי אסטרטגי להובלת מהלכי חשיבה מחוץ לקופסא. תרגילים בפסיכודרמה.
הבנת העולם הפנימי של הילד. זיהוי ושימוש במשחקי הדמיון.
משחוק בשילוב מיוחד של פלייבק .NLPשימוש בדרמה עם העברה טיפולית.
משרד מילת: 08-9319358 עופרה: 054-6555841 דואר: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. אתר: www.milat.co.il